Ne znam baš razliku između stručnog usavršavanja i neformalnog obrazovanja, pogotovu stupanjem na snagu novog pravilnika o stručnom usavršavanju nastavnika, koji je omogućio da nam se u stručno usavršavanje boduje skoro svaka aktivnost koja unapređuje naš rad. Ipak ovde ću pokušati da predstavim one obuke koje sam prošao a direktno su vezane za moju nastavničku struku. Uglavnom će to biti programi koje je odobravalo aktuelno Ministarstvo.
Obuke koje sam prošao napisaću naknadno (ionako treba vremena da sakupim sve sertifikate i setim se gde sam sve bio 🙂 ) ali ono što je meni veoma važno je rezultat koji imam na Upitniku za samoprocenu kompetencije nastavnika. Ovo treba raditi u određenim periodima, možda svake godine ili još bolje jednom u polugodišu, iskreno odgovarajući. Evo mojih rezultata iz januara 2014.
Na osnovu ovoga treba da planiram svoje stručno usavršavanje, ali često odaberem one programe koji su mi najzanimljiviji. Realno smatram da mi je ocenjivanje najslabija karika u poslu, pogotovu u mom predmetu … smatram da je to malo komplikovanije, ima dosta ometanja 🙂
- K1 – kompetencije za nastavnu oblast, predmet i metodiku nastave,
- K2 – kompetencije za poučavanje i učenje,
- K3 – kompetencije za podršku razvoja ličnosti učenika,
- K4 – kompetencije za komunikaciju i saradnju.